Hello!

Ma bucur ca esti aici, sper ca retetele mele sa fie o sursa de inspiratie pentru tine.

marți, 29 noiembrie 2011

Clatite dospite cu mar

Aceasta reteta ...nu stiu daca o mai face cineva.... bunica si mama mea ne facea aceste "placinte dospite subtiri" , in lungile seri de iarna,la o poveste...
M-am gandit sa raspund provocarii lunii noiembrie "Dulce Romanie" lansata de Xandrinne aici: http://de-alebubulinei.blogspot.com/2011/11/provocarea-lunii-noiembrie-dulce.html cu aceasta reteta gustoasa si usor de facut.
So...avem nevoie de:
  • 500 g faina alba
  • 1 litru lapte
  • 1 ou
  • 2 lingurite de sare
  • 2 linguri zahar
  • 1 cubulet de drojdie
pentru umplutura:
  • 2-3 kg mere
  • 300 g zahar
  • 2 lingurite pudra de scortisoara
procedam in urmatorul fel:
  batem cu telul oul,zaharul ,sarea...

adaugam laptele caldut in care am dizolvat drojdia
punem faina,cate putin,amestecam bine pentru a nu ramane cocoloase...apoi acoperim cu un servet si lasam la dospit pana ne ocupam de mere..

curatam merele de coaja si cotori...stiti voi !
eu le-am pus in storcatorul de fructe...am scos si suc si a rezultat o pasta fina de mere...
la foc mediu calim merele...a rezultat cam 700g pasta... cu 300g zahar si 2 lingurite de scortisoara,trebuie sa fie dulci deoarece aluatul este mai mult sarat decat dulce...amestecam mereu sa nu se prinda de fundul vasului,pana obtinem o pasta asemanatoare cu un gem...va deveni sticloasa la culoare...ok...

deja clatitele sunt dospite...sunt asemanatoare cu o spuma consistenta...incepem sa coacem la fel ca si la clatite...
 incingem tigaia,picuram putin ulei...cam o lingurita...turnam 2 polonice de marime medie cu aluat
intindem cu ajutorul polonicului (asa facea mama...asa fac si eu...) sau cu o spatula ,pe toata circumferinta tigaii...focul trebuie sa fie mediu,pentru a putea sa se coaca aluatul....


mai picuram cativa stropi de ulei si....
intoarcem...


punem doua linguri de umplutura ,pe jumatate si pliem clatita in doua...verificam partea de jos daca este coapta si...gata!
eu am facut cateva si cu cascaval...foarte bune si asa...
asezam pe platou,pudram cu zahar vanilat...aceste clatite sunt destul de consistente,se pot servi ca fel 2,dupa o supa de fasole ,varza sau cartofi cu ciolan afumat sau orice ciorba sau supa cu carne...
Delicios...
































2 comentarii:

Adela Zilahi spunea...

Arata tare bine si cu siguranta sunt bune! Pup cu drag!

Doina spunea...

Da, chiar sunt bune!
Multumesc,Adela,tu esti foarte atenta si draguta ca-ntotdeauna!
pupicei