Hello!

Ma bucur ca esti aici, sper ca retetele mele sa fie o sursa de inspiratie pentru tine.

luni, 9 mai 2011

1.Ciorba de burta

Pentru concursul "Bloggospodina"gazduit de Retete ca la Mama
No,poi greu mi-a fost sa ma decid cu ce retete sa particip si eu in concursul doamnei Laura Laurentiu! Inca nu stiu daca am facut cea mai buna alegere....dar fie ce-o fi!  Reteta este de pe site-ul Retete ca la Mama,se aseamana  cu reteta mea ,cu mici modificari....In privinta retetei de ciorba de burta sunt de-acord cu doamna Laura...."cate bordeie,atatea-obiceie"! Dupa cum bine stim,o gasim in toate colturile Romaniei asa ca mi se pare normal sa circule tot felul de variante,dar cred ca varianta cea mai simpla este cea mai gustoasa,fara zarzavaturi,fara ceapa,care intr-adevar o transforma in "altceva".Burta pe care eu o folosesc este cea vidata,pentru ca dintre toate ofertele de pe piata este cea mai buna,exceptie facand burta proaspata,dar care nu este chiar la indemana oricui. Reteta o gasiti pe site-ul doamnei Laura Laurentiu  http://www.retetecalamama.ro/2010/03/ciorba-de-burta.html                                     
                                         avem nevoie de:
  •   1,5 kg burta de vita(taiata si vidata)
  •   1-2 kg oase de vita  (capete de os cu cartilagii ,fara carne!)
  •   2 ardei grasi  si 2 ardei kapia sau ardei rosu
  •   1 capatana mare de usturoi
  •   500 g smantana grasa dau frisca pentru gatit (peste 30%grasime)
  •   sare
  •   otet
  •   1 ardei iute
  •   2 linguri de ulei
  •   1 lingurita de pasta de ardei rosu iute 


Burta de vita o spalam in apa rece,eu am taiat-o mai marunt pentru ca era bucati destul de mari,apoi o punem la fiert in 3 l de apa rece,impreuna cu un ardei gras si un ardei kapia ,la foc mic,sub capac,pana scade apa cat sa acopere doar burta. Aceasta burta pe care v-o recomand trebuie fiarta cam 2 ore!



Oasele se spala si se pun la fiert in 4l de apa cu sare , un ardei gras si un ardei kapia,se fierb pana se desprind cartilagiile de pe os.Cand supa de oase este gata,se degreseaza si se strecoara peste burta de vita fiarta bine.

Acum ciorba este gata pentru a fi finalizata.Stiu ca in vestul tarii noastre ciorba de burta se aromatizeaza printre altele cu foi de dafin si piper,eu folosesc doar ardei ,usturoi si otet.






Procedez in urmatorul fel: tai ardeiul marunt si il calesc in cele doua linguri de ulei cat sa-si lase culoarea apoi pun o cescuta de apa ,usturoiul ,o lingurita de pasta de ardei rosu iute,un ardei verde iute lasandu-le sa fiarba 10 minute.....din cauza mirosului pregnant de usturoi,am trecut in bucataria de-afara.....



Acum strecor  topingul,sa zic asa...peste ciorba fierband....consider ca in ciorba de burta trebuie sa regasim carnita de burta,nu altceva........

Mai ramane sa adaug smantana si otetul,potrivesc se sare si ....gata! Pentru ca am sansa de-a folosi smantana adevarata,nu este nevoie sa adaug galbenusuri de ou.





                                      

Multi sunt cei care au gustat ciorba de burta gatita de mine in decursul timpului.....si pentru ca revin si  doresc sa manace din nou ,inseamna ca le-a placut,nu? Nu stiu cat de graitoare sunt imaginile.....rau imi pare  ca nu pot posta si gustul! gustul este nesofisticat,simplu dar de Ciorba de burta......cum banuiesc ca este si ciorba de burta a doamnei Laura Laurentiu.......









3 comentarii:

Daeyang spunea...

Unnie draga , spor la postat. Imi place la nebunie blogul , dar nu si ciorba :(( Dar , eh , stii ca nu toti pot manca ciorba de burta , si cum eu sunt si pretentioasa. Dar sunt asa happy aflandu-ma acum cu tine si prin bucatarie ! Si sunt de acord ca mancarea ca la mama acasa e cea mai buna !
Pupiii !

Doina spunea...

Nu-i bai ca nu-ti place ciorba...tie o sa-ti gatesc....ramen,ok? pupiii
Unni

Daeyang spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.