Hello!

Ma bucur ca esti aici, sper ca retetele mele sa fie o sursa de inspiratie pentru tine.

miercuri, 30 noiembrie 2011

Ciolan afumat cu mar si hrean

Adevarul este ca...n-am gatit niciodata cu HREAN! asta este intr-adevar o PROVOCARE!!! , la mine in bucatarie ...doar hrean ras cu sare si otet pentru friptura de miel... So...raspund acum provocarii lunii noiembrie lansata de Xandrinne aici:http://de-alebubulinei.blogspot.com/2011/11/provocarea-lunii-noiembrie-dulce.html, "Dulce Romanie"...
A doua reteta este inedita,simpla,din ciclul....inspiratie  "last minute" insa,a iesit o bunatate nesperata!!
Din ce-am auzit si citit io p-aici,din hrean,doar cateva sosuri servite cu rasol. No ,poi nu prea am fost eu multumita cu asta...totusi am fiert un ciolan afumat..."regele" bucatariei mele ... si mai departe descriu ce-am ispravit...


avem nevoie de:
  • 2 cartofi de marime medie
  • 1 mar mare
  • 4 linguri hrean razuit in otet 
  • sare
  • 300 g smantana grasime peste 22% sau smantana lichida pentru gatit
  • cateva fire de rozmarin uscat
  • 1 lingurita de busuioc uscat
  • 1 ciolan afumat
procedam in urmatorul fel:
curatam marul si cartofii,taiem cubulete,amestecam cu hreanul razuit,sare,busuioc,rozmarin si smantana,asezam totul intr-o tava de frptura 

acoperim cu folie de aluminiu si dam la cuptorul incalzit la 180 grade pentru 30 minute...
scoatem ...arata asa:
punem ciolanul fiert deasupra si mai lasam 15-20 minute la cuptor pentru a se rumeni carnea..
dezosam ciolanul si servim alaturi de "mancarea cu hrean"...poi este asa de bun ,gustul de dulce-acrisor al hreanului cu mar,putin picant,aroma rozmarinului cu busuioc...o bunatate!!! puteti incerca cu toata increderea,nu va va dezamagi !!! parerea mea este ca,aceasta mancarica de hrean poate fi servita ca si garnitura la fripturi din orice fel de carne...chiar si la fripturile festive pentruca,gustul este chiar DEOSEBIT !
delicios...

2 comentarii:

DiaMar bucataria galbena spunea...

Arata foarte bine.O seara buna sa ai.

Doina spunea...

Multumesc Dia...asa de buna este!!!
se vede ca sunt constructive provacarile "Dulce Romanie"!