Hello!

Ma bucur ca esti aici, sper ca retetele mele sa fie o sursa de inspiratie pentru tine.

marți, 6 martie 2012

Bibimbap

Una dintre foarte popularele rețete coreene este BIBIMBAP,  în traducere libera  Bibim = mix, amestecat,iar Bap înseamna orez si este un fel de "all in" foarte bun! Am auzit de multe ori despre acest fel de mâncare coreeana,dar este prima oara când se gătește în bucătăria mea  acest preparat , preparat care,la fel ca și altele pe care le-am încercat ,m-a uimit prin simplitate,originalitate,timp redus de preparare ,preț de cost scăzut,consistent și deosebit de delicios!
Ingrediente specifice coreene găsiți aici ,promptitudinea , seriozitatea și preturile sunt absolut OK!
So,avem nevoie de:
  • 300g carne tocata amestec
  • 2 morcovi
  • 2 dovlecei
  • 2 cepe uscate mari
  • 6 ciuperci de orice fel
  • 100 g sos de soia
  • ulei de susan
  • 6 catei de usturoi mari
  • 1 salata verde
  • orez fiert
  • oua,cate unu pentru fiecare persoana
  • pasta de ardei iute gochujang
 Legumele se curata și se taie bastonașe iar ceapa solzișori,salata fâșiute
noi am pus KOSARI , feriga uscata apoi puțin fiarta, pe care am primit-o de la Lidia Park,prietena mea care a și gătit bibimbap-ul  ,dar aceasta fiind mai greu de găsit la noi...o înlocuim cu ciuperci!
Pregătim carnea,amestecând-o cu usturoiul zdrobit și tăiat mărunt,sos de soia și ulei de susan
scuze,am mișcat puțin poza...:">
încălzim o tigaie wok ,punem puțin ulei vegetal și prăjim carnea amestecând mereu ...
 scoatem carnea pe un platou și o păstram calda pana prăjim ușor legumele fiecare separat,sa se înmoaie puțin


 la fel , scoatem legumele și le păstram calde...
pentru fiecare persoana facem cate un ou ochi molcuț
intre timp fierbem orezul spălat foarte bine în mai multe ape ,3 masuri de orez cu aceleași 6 masuri de apa.la foc mic,sub capac...dacă nu aveți oala de fiert orez și doriți sa cumpărați ,comandați aici...
nu se pune sare în orez !
Bibimbap-ul se servește în boluri mari , în care punem din toate preparatele cate puțin,orez fiert,puțin ulei de susan,pasta de ardei iute gochujang,un ou ochi ,salata verde tăiata fasiute ...
si...AMESTECAM!
la oricare masa coreeana Kimchi este nelipsit,asa ca servim cu kimchi rețeta aici si aici!
Din aceste cantitati pot servi ,lejer,8 persoane.
Excepționala și delicioasa rețeta,
atenție este picanta ca și aproape toate preparatele coreene...dar merita !



6 comentarii:

Unknown spunea...

Ce rau imi pare ca nu am putut veni si eu. Dar o sa mai fie ocazii... Arat fffff bine.

Doina spunea...

Alin,eu sunt de-a dreptul incantata de felul asta de mancare,chiar chiar este deosebit de delicios! mno,tre sa organizam o intalnire si sa facem bibimbap! ocupa-te te rog!

Adela Zilahi spunea...

Suna tentant!! Imi place cum arata, doar ca nu prea ma impac cu ochiurile moi, se poate face si mai tare, :) Pupicei!

Doina spunea...

Adela,sigur ca se poate face si cu ochiuri tari,dar atunci le tai fideluta,
stii tu de ce-mi place mie mancarea coreeana? pe langa faptul ca este deosebit de gustoasa,retetele nu au rereguli stricte ...
folosesti produsele specifice coreene si...lasi imaginatia sa lucreze...poi intotdeauna iese ceva foarte bun!
pupicei

The Wandering Oltean spunea...

Un post care ma facut sa zimbesc. Mincarea asta a fost preferata mea pentru o buna bucata de timp.
Pina la urma am mincat-o atit de mult ca acum nu vreau sa o mai vad :)

In restaurantele coreene o servesc intr-un castron de piatra care este tinut in prealabil la cuptor pina se face foarte fierbinte.
Oul se pune crud in castron dar din cauza de castron foarte fierbinte se coace pe peretii castronuli cind amesteci toata compozitia asta.
Eu o prefer cu un sos picant corean

Anonim spunea...

Minunata mancarea,imi faci o pofta nebuna,as vrea sa o incerc si eu ,nu stiu ce va iesi dar eu nu am de unde sa fac rost de kimchi,o sa vad ce va iesi.Pofta buna!te invidiez cu asa buna mancare.