Hello!

Ma bucur ca esti aici, sper ca retetele mele sa fie o sursa de inspiratie pentru tine.

joi, 23 iunie 2011

Cozonac Rosenkrantz

Am primit pe mail ,de la Emilia,o reteta de cozonac RosenKrantz,reteta ce-i apartine doamnei Gabriela http://gabrielacara.blogspot.com/2009/04/cozonac-rosenkrantz.html,
WOW,ce succes!
Eu am adaptat reteta dupa "mana" mea...am facut si cu nuca,la fel ca si in reteta originala,dar,parca mi-a placut mai mult simplu.
Daca veti incerca,cu siguranta vor fi pe gustul vostru...ambele variante!
Avem nevoie pentru aluat de:
  • 500g faina 000 cernuta
  • 100 g margarina Rama
  • 25 g drojdie proaspata
  • 150 ml lapte caldut
  • 3 oua
  • 3 linguri de zahar tos
  • 1 lamaie (coaja rasa)
  • 4 zahar vanilat
  • sare
pentru caramel
  • 12 linguri de zahar tos
pentru uns aluatul
  • 10 linguri de zahar
  • 150 g unt 
  • 4 zahar vanilat
pentru varianta cu nuca
  • cam 300 g nuca macinata

Drojdia se dilueaza in lapte caldut impreuna cu 3 linguri de zahar si 100 g margarina Rama,sare.Eu am pus in masina de paine ,la programul de aluat ....in vasul masinii,punem lichidul obtinut,faina cernuta,ouale,coaja de lamaie,vanilia,programam si asteptam sa termine "gospodina" noastra !



pana masina isi face treaba,intr-o cratita cu diametrul de 25 cm,topim cele 12 linguri de zahar,nu caramelizam prea tare,deoarece procesul de caramelizare continua si la copt! procedam ca si la crema de zahar ars...intindem zaharul topit si pe peretii vasului,nu neaparat pana sus,putin mai mult de jumatate inaltimea....lasam sa se raceasca......
untul il frecam spuma cu zaharul tos,cu mixerul....

scoate aluatul pe planseta si il intindem bine sub forma de dreptunghi , apoi cu o paleta,intindem untul cu zaharul pe toata suprafata....


la varianta cu nuca,intindem deasupra untului nuca macinata ........rulam strans..





si taiem ruloul in  7-8 bucati

"tuburile" rezultate,le asezam in cratita cu caramel ,pe vertical,"in-picioare"...si lasam la dospit intr-un loc cald si ferit de curent (eu am pus in cuptorul foarte putin caldut) pana aproape se umple cratita cu aluatul dospit...


in cuptorul preancalzit la 180 grade C,coacem cam 30 min,dupa ce prinde culoare deasupra,reducem temperatura la 170 grade C...testam cu scobitoarea...
cand este copt,scoatem si...dupa sfatul doamnei Gabriela,asa fiebinte il rasturnam pe un platou...sau..eu l-am rasturnat in vasul yena..
aceasta este varianta fara nuca.....


iar aceasta este varianta cu nuca.....

no,poi io, asa cozonac deosebit si delicios n-am mancat de cand ma stiu!!!!
am scapat de chinul cozonacilor crapati la copt....sa nu mai vorbim de cat de mult timp ne iau cozonacii clasici,apoi,gustul zaharului caramel impreuna cu nuca sau fara....SUPER COZONAC!!!!




Niciun comentariu: