Hello!

Ma bucur ca esti aici, sper ca retetele mele sa fie o sursa de inspiratie pentru tine.

luni, 16 mai 2011

Sarmalute de primavara

Pentru ca ,odata cu varza noua au aparut si alte verdeturi,am facut aceste sarmalute "de primavara"....am pus si un ciolan.....ca asa ne place noua....dar se poate si fara...
avem nevoie de:
  • 1 kg carne tocata  (eu o fac acasa din pulpa de porc si pulpe de pui dezosate sau piept de pui)
  • 200g orez pentru sarmale (foarte bun!)
  • o varza verde noua cam de 1-1,5 kg
  • 2 oua
  • macris verde
  • marar verde
  • 3 cepe uscate mari (la sarmale niciodata ceapa nu este prea multa!)
  • 100 ml ulei pentru prajit ceapa
  • 3-4 rosii proaspete
  • sare 
  • piper proaspat rasnit
  • cimbru o crenguta (eu am folosit uscat)

alegem si spalam macrisul ,apoi il punem la scurs...
oparim varza in apa cu sare ,marar si cimbru,cu grija pentru ca varza noua este foarte cruda! o scoatem la racit si scurs..

tocam ceapa...nu trebuie foarte marunt la sarmale ...o prajim in ulei incins,pana devine sticloasa
punem orezul spalat si scurs sa se caleasca impreuna cu ceapa.....apoi lasam sa se raceasca.....

adaugam carnea tocata,ouale,sare ,piper si amestecam bine.....

formam sarmalute ......
pe fundul vasului in care vom fierbe sarmalele punem putin ulei,apoi macrisul si mararul....

ciolanul l-am fiert in oala sub presiune.....si putina costita folosita in alte scopuri.......


incepem sa cladim frumos sarmalutele dupa cum se vede.....



dupa ce le-am asezat,tocam marunt resturile de varza ramase de la formarea sarmalelor,cu putin macris si marar .....punem deasupra...
2 rosii le fierbem si le strecuram peste  sarmalute....




2 rosii le feliem si asezam deasupra




punem  cam 250-300 ml de supa formata la fierberea ciolanului , inchidem vasul cu  capac sau folie de aluminiu sparta cu furculita in cateva locuri...apoi dam vasul la cuptorul incins la 220 grade,pana incep sarmalele sa fiarba,dupa care reducem focul la 170 grade.....pentru cel putin 2 ore....



                                          rezultatul......


sunt delicioase ,asa,coapte in cuptor..........








Niciun comentariu: