Hello!

Ma bucur ca esti aici, sper ca retetele mele sa fie o sursa de inspiratie pentru tine.

miercuri, 11 mai 2011

2.Rasol de vita cu ciuperci si garnitura de cus-cus

Greu mi-a fost sa aleg si a doua reteta pentru concursul lansat de doamna Laura Laurentiu gazduit pe site-ul www.retetecalamama.ro.
Dar ce dragute sunt gospodinele noastre si cum toate sunt preocupate de a gati in asa fel incat sa impresioneze....si chiar reusesc! Personal le felicit pentru maiestria lor!
A mea reteta...nu stiu daca o mai gateste cineva....nu m-am inspirat decat din experienta mea...
Rasolul de vita,pentru mine si familia mea ,este cea mai buna "bucatica" din impresionantul animal...destul de greu de adus la stadiul comestibil din cauza ca fierbe  greu,dar....am apelat la unul dintre nepretuitele "ajutoare" din bucataria mea...oala de fiert sub presiune(sa nu va temeti sa o folositi! daca respectati regulile de folosinta,nu va va dezamagi !)


                                  avem nevoie de:
  • 1 kg rasol de vita feliat
  • 0.5 kg ciuperci 
  • 2 cepe uscate de marime mislocie
  • 50 ml ulei
  • sare 
  • piper
  • foaie de dafin
  • 50 ml vin alb dulce
  • 1 lingurita boia de ardei dulce
  • 1 buchetel de patrunjel verde(optional) 
  • 2 linguri de amidon...sau o lingura de faina
  • smantana...optional
                                       Am pus pentru o jumatate de ora feliile de rasol in apa rece 

                           Le-am trecut in oala de fiert sub presiune impreuna cu o foaie de dafin,sare,piper
                           proaspat macinat si o ceapa taiata fideluta,apa rece cat sa acopere carnea,apoi la fiert....

                           Pana a fiert carnea,m-am ocupat de ciuperci.......ceapa taiata am calit-o putin 
                           in ulei apoi ,boia de ardei si am pus ciupercile,la foc mic cu putina  sare....nu

                           trebuie apa!   ele-si lasa apa lor chiar atat cat trebuie sa fiarba....


                           Rasolul fiert l-am dezosat foarte usor si l-am adaugat peste ciuperci...10 minute fierb
                                                                      impreuna,cu paharelul de vin
                           Cu supa rezultata de la fierberea rasolului  degresata si strecurata,am dizolvat cele doua       
                           linguri de amidon,apoi am turnat compozitia peste ciuperci si carnita...potrivesc de sare si
                           piper,eu am pus si patrunjel verde,am mai lasat 5 miunute sa fiarba......


                                           

                                  
       Garnitura de cus-cus
  • 250 g cus-cus
  • 1 ceapa mica
  • 1 litru de apa
  • 50 ml ulei
  • sare

                          Am prajit in ulei cus-cus-ul  pana capata o culoare usor maronie.....
                           Ceapa am taiat-o marunt am adaugat-o ,temperatura este destul de mare,asa ca doar am 
                           am amestecat repede de cateva ori apoi am adaugat un litru de apa fierbinte,cu grija ca 
                           fierbe pe loc!  La cus-cus cantitatea de apa necesara pentru fierbere este de patru ori cat 
                           cantitatea de cus-cus.....ioi!  io tot vorbesc aici de cus-cus...stiti ce este,nu? pastele alea 
                           de parca sunt spagheti taiate maruntel !!!    =))
                           Trebuie sa fiarba cam 20-30 de minute.....

                                                      Apoi finalul este acesta:
                                           Optional se poate servi cu smantana.......

Niciun comentariu: