Hello!

Ma bucur ca esti aici, sper ca retetele mele sa fie o sursa de inspiratie pentru tine.

vineri, 26 februarie 2016

Salmon Teriyaki

                 Somonul cu sos Teriyaki este o reteta de origine japoneza, rapida si foarte gustoasa, se preteaza si pentru mese festive, sau o cina la care vreti sa va impresionati musafirii cu ceva deosebit.


                   Daca si voua va place mancarea asiatica, ar trebui sa aveti in casa cateva produse necesare pentru aceasta: ulei de susan, sos de soia, mirin, seminte de susan, miere sau sirop de porumb pentru gatit,  pasta de ardei iute..

In cazul nostru avem nevoie de: 
  • un cotlet de somon
  • 2 linguri de ulei vegetel pentru prajit pestele
  • 1 lingura de ulei de susan

Pentru sosul Teriyaki:
  • 100 ml sos de soia de buna calitate
  • 2 linguri de miere de albine
  • 1 lingurita de miere de ghimbir sau cateva felii de ghimbir proaspat
  • 50 ml de mirin
  • 50 ml sake sau vin alb
Procedam in felul urmator:
In cele trei linguri de ulei prajim cotletul de somon pe fiecare parte (la restaurantul japonez se serveste din bucatele de somon file) 



Dupa ce s-a prajit, scoatem cotletul pe farfuria unde va fi servit.

Acum ne ocupan se sos.
In tigaia in care am prajit pestele punem sosul de soia, ghimbir, mirin , miere, vinul alb si fierbem la foc rapid cam 5 minute, trebuie da fie ca si o dulceata subtire.

Pentru garnituri am ales brocoli, morcovi si cateva spagheti, asa cum am mancat eu la restaurantul japonez.

Am desfăcut buchetele de brocoli, morcovii i-am tăiat bastonase subțiri, le-am fiert, spaghetele la fel, le-am fiert normal.
Montam totul pe farfurie și servim, alături de orez fiert presărat cu semințe prăjite de susan și cu sosul Teriyaki.



Buna mancarea asta! 












Niciun comentariu: